Питання по газу: що робити з коефіцієнтами?

У квитанціях втрати при транспортуванні описані як «обсяг газу в робочих умовах (те, що спожили за фактом) і обсяг газу в стандартних умовах». Цікаво, що перед людьми ставиться вимога сплатити ще і борг за три минулих роки! – констатує адвокат із Запоріжжя Дмитро Майстро. – З цього випливає, що якщо у вас немає газового лічильника, то ви з своєї кишені повинні відшкодувати втрати, що виникли із-за змін державою норм споживання. Що стосується тих, у кого лічильники є – їм пропонують оплатити дію законів фізики, як би дивно це не звучало! Газ при низькій температурі стискається, і це нібито несе збитки облгазу.

Я дуже хочу донести до всіх громадян:

нарахування таких заборгованостей – незаконні!!!».

Зверніть увагу: коефіцієнти не можуть застосовуватися до споживання газу населенням. І це зафіксовано у другому абзаці ч. 2 Методики приведення об'єму природного газу до стандартних умов за показами домашніх лічильників у разі відсутності приладів для вимірювання температури та тиску газу, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 26 лютого 2004 року № 116, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 березня 2004 року за № 346/8945.

Що робити споживачам: алгоритм дій?

Не платити різницю між вартістю газу, використаного за лічильником, та сумою донарахування від облагаз-збутів.

1.  Зверніться зі скаргою і вимогою провести перерахунок за газ у ПАТ "ЗАПОРІЖГАЗ" Контакт-центр: (0612) 808 104)/ТОВ "ЗАПОРІЖГАЗ ЗБУТ" Контакт-центр: 0612 28 74 04) (адреса: м. Запоріжжя, вул. Заводська, 7)

2. Надішліть скаргу в НКРЭП про порушення ліцензійних умов облгазом/газсбытом (адреса: 03057 р. Київ, вул. Смоленська, 19).

3.  Сплатіть тільки за той обсяг газу, який ви використовували по лічильнику (оплатіть рахунок за газ у тій частині, яка не оспорюється).

Відповідно до пункту 4.11 Типового договору про постачання природного газу побутовим споживачам (затвердженим Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг 30.09.2015 № 2500), якщо Споживач не згоден з рахунком постачальника (не згоден з розрахованою сумою і т. п.) і має намір оскаржити його, Споживач оплачує рахунок в тій частині, яка ним не оспорюється.

4. Зателефонуйте на гарячу лінію Запорізького обласного контактного центру 0-800-503-508 (дзвінки безкоштовні).

5. Зателефонуйте на урядову «гарячу лінію » 1545 (цілодобово).

Важливо, щоб від населення надходили постійні звернення, скарги за вищевказаними номерами гарячих ліній. Разом - ми можемо багато чого.

Увага!

23 листопада 2018 р. НКРЭП своїми постановами заборонила операторам газорозподільних мереж донараховувати будь-які суми за природний газ.

Таким чином, «Запрожгазу» заборонено при обліку природного газу, використаного побутовими споживачами, приводити обсяги природного газу до стандартних умов для здійснення комерційних розрахунків за використаний природний газ побутовими споживачами.